3 sposoby na wzmocnienie motywacji

Żebyśmy mieli jasność: potrzebna jest właściwie na co dzień i do wszystkiego, ale dziś będziemy pisać o motywacji do zmiany stylu życia. Motywacji do tego, żeby zadbać o siebie i swoje zdrowie.

Niektórzy twierdzą, że motywacja to skarb i nie każdy ma tyle szczęścia, żeby ją znaleźć. Ale mimo wszystko niektórym się udaje. Jak to zrobić? Poniżej znajdziesz 3 proste (ale uczciwie trzeba przyznać, że niekoniecznie łatwe) wskazówki.

Unikaj wyznaczania magicznych dat rozpoczęcia

To chyba znają wszyscy: rozpoczynam dietę od poniedziałku, od Nowego Roku zaczynam ćwiczyć, po urlopie rzucam palenie/słodycze/fast foody… i tak dalej w nieskończoność. Zauważyliście, że te daty rzeczywiście są magiczne? Ich magia (a może raczej iluzja) polega na tym, że potrafią przesuwać się w nieskończoność. Dlatego skończ z wyznaczaniem dat! Zacznij po prostu teraz! Teraz to najlepszy z możliwych momentów. Nawet jeżeli po drodze napotkasz przeszkody, czasem upadniesz, czasem się zawahasz – zacznij zmianę natychmiast, choćby to miała być niewielka zmiana, ale niewielka automatycznie przyniesie ze sobą kolejną, większą. A nawet drobne zmiany sumują się. Idziesz dziś po pracy na zakupy? Wrzuć do koszyka pyszny owoc zamiast drożdżówki, sięgnij po wodę mineralną zamiast słodkiego napoju. Właśnie szykujesz obiad? Nałóż sobie więcej sałatki, a obetnij o połowę porcję ziemniaków. Wybierz schody zamiast windy. Teraz.

Jeżeli nie masz z kim, zrezygnuj z poszukiwania towarzysza

Owszem, we dwoje zawsze raźniej. A najlepiej gdy zmiany zastosuje cała rodzina. Wtedy motywujecie się wzajemnie. Ale nie czekaj, aż oni zaczną się zmieniać, bo możesz tak czekać w nieskończoność. Bądź o krok przed nimi, a zobaczysz, że prędzej czy później oni do Ciebie dołączą. Bo apetyt na zdrowie jest zaraźliwy. A jeżeli wokół nie masz nikogo, kto mógłby podziwiać zmiany? Nieważne. I tak robisz to dla siebie. To Ty będziesz się cieszyć korzyściami ze zmian.

Zadbaj o pozytywne nastawienie

Skup się na tym, co zyskujesz, nie na tym, co tracisz. Gdy robisz zakupy lub gotujesz, myśl o tych produktach, które możesz jeść z czystym sumieniem, a nie o tych, których powinno się unikać. Wkrótce okaże się, że tych pierwszych jest całe mnóstwo. Zyskujesz przyjemność jedzenia świeżych, smacznych, kolorowych produktów, poznawania nowych smaków. Zyskujesz lepszy metabolizm, a co za tym idzie zdrowsze, lżejsze ciało i dodatkowe lata życia. Czy to nie jest wystarczający powód, żeby zacząć NATYCHMIAST?